Contact

Voor meer informatie, een specifieke vraag of het maken van een afspraak kun je het contactformulier invullen. Direct het aanmeldformulier invullen? Klik dan op de button aanmelden.

mail-iconinfo@praktijkfloor.nl

phone-icon06-37553322

Home-iconHoge Rijndijk 88 G
Leiden

Contactformulier

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Klacht en Tuchtrecht

Praktijk Floor probeert altijd zo integer mogelijk te handelen. Het kan voorkomen dat je een klacht hebt over de de therapeut of de geboden zorg. Onze voorkeur gaat er naar uit dat je deze rechtstreeks met ons bespreekt.
Mocht de klacht na dit gesprek nog steeds bestaan dan kun je je wenden tot het klacht en tuchtrecht van  de NIBIG via klachten@nibig.nl.
Zij zullen je informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedures.

De sillouet oefening 🙂
Je kunt een lichaam tekenen, of zoals ik deed `neerleggen` op de grond.
.
Ik gebruikte de kaarten van Stine Jensen: box vol emoties.
.
De vragen die je kunt stellen zijn veelzijdig, passend bij de leeftijd en het kind. Als je (vul in een emotie) voelt waar voel je dat dan?
Of: leg dit kaartje eens op de plek waar je het vaakst deze emotie voelt.
.
Antwoord geven door in de ruimte (op de grond of een stuk papier) een handeling (met een emotie kaart naar de passende plek gaan) te verrichten is voor veel kinderen heel fijn.
.
De gesprekjes naderhand zijn zo betekenisvol!
.
Ps. Vergeet niet ook een plek te maken voor: heb ik nooit, overal, weet ik niet. Dát zijn de emoties waar je zeker nog mee kunt werken.
...

48 0

HAPPINESS!
Het is aan onszelf om `happiness` te verspreiden... te delen, te leven!

Doe het met overgave!
Zie het in kleine dingen!

En voor iedereen die het nodig heeft vandaag: hier is een extra portie 🥳
...

42 0

Valsspelen!
.
Steeds als ik (in ons verstoppertjesspel) het varkentje verstop kijkt hij stiekem. Hij is 5 jaar dus ik laat hem lekker kijken.. maar het spel element.. van zoeken, van het niet weten, van de overgang van je ogen dicht hebben gehad en opdoen, naar het plezier van het vinden.. maakt hij niet mee.
Hij blijft in controle.
.
Zo staat hij ook elke ochtend op. In controle. Verstrakt en dirigerend. Niet vol goede moed en kinderlijk plezier van een nieuwe dag.. klaar voor nieuwe ontdekkingen. Maar met zwaarte en ongenoegen. Met weerstand en negativiteit.
.
Daarom oefenen ik met hem het moment van `ontwaken`. Het nog niet weten.. op korte speelse wijzen even dit moment beleven en dan voelen dat het goed is. Dat ik een grapje maakte door de knuffel bij mij te dragen ipv het te verstoppen.
.
Keer op keer spelen we dit spelletje. Inmiddels met de routine dat ik het varkentje bij mij draag. Er ontstaat plezier, meer ademruimte. En wie weet volgende week wel een keer `metzonderkijken`.
En hopelijk binnenkort met verkregen zachtheid en ontspanning een opstaan moment.
.
We hebben geen haast.
We oefenen en proberen.
En ongemerkt zetten we stapjes richting de kinderlijkheid, samen, in jouw tempo ♥️
...

35 6

Verslagen zit de vader van de 17 jarige middelbare scholier bij mij aan tafel. De verbinding tussen vader en zoon is al maanden zoek. Vader doet zo hard zijn best om contact te maken. Maar keer op keer krijgen ze ruzie of loopt het gesprek vast. `Omdat hij zijn zoon alles gunt` is het antwoord op mijn vraag waarom hij zo zijn best doet.
.
Hij gunt hem alles maar vergeet hem zijn eigen koers te laten bepalen. Vergeet met vertrouwen de touwtjes te laten vieren. `Maar ik wil dat hij weet dat hij bij mij terecht kan en dat ik er voor hem ben.` Sputtert hij.
.
`Wil je eens een voorbeeld geven hoe je dat laat merken?` Vraag ik nieuwsgierig.
`Ja ehm tuurlijk, oké.` Antwoord vader. `Nou ik bevraag hem bijvoorbeeld over zijn het tussenjaar dat hij na zijn examen wil doen. Het is belangrijk dat hij goed keuzes maakt. Dat hij een plan heeft, zijn geld goed beheerd. Dus begin ik er steeds over. Maar hij neemt gewoon niks van mij aan.`
.
Ik blijf even stil, probeer de juiste woorden te zoeken en zeg: `als ik zo luister zou ik ook niet zo snel bij je aankloppen.`
Auw. De confrontie komt zichtbaar binnen.
Er volgen vele voorbeelden. Zijn woorden zijn vluchtig, zijn handbewegingen expressief en keer op keer vraagt hij of ik hem begrijp. `Ik begrijp het,` zeg ik `en wat doe je ontzettend je best.`
.
`Én blijkbaar,` zeg ik weloverwogen, `werkt dat wat je nu doet niet.` `Ben je bereid iets anders te proberen?` Dat is duidelijk spannend. Hij schuifelt met zijn voeten.
`Mag ik dat beslissen na je voorstel` vraagt hij. Ik lach. Natuurlijk mag dat.
.
We onderzoeken samen waar de natuurlijke interesse van zijn zoon ligt en hoe hij daarbij kan aansluiten. Niet het oplossen van het conflict maar het zoeken van verbinding krijgt de aandacht. Vader gaat zich verdiepen in schaken. Iets wat hij zijn zoon (met succes) steeds vaker op de computer ziet doen en waar hij zelf vroeger ook plezier in had. Ik laat vader beloven dat hij, tijdens het spel en wanneer ze spreken over schaken, níet zelf over iets anders begint.
.
Hij mag er op vertrouwen dat zijn zoon, wanneer hij de betrokkenheid van vader voelt zelf met vragen naar hem toe komt.
Een simpele maar grote uitdaging, hij gaat hem aan!
...

77 7

Ben ik de enige die het echt belachelijk vindt, die niet begrijpt, dat onze focus in het opvoeden/opgroeien/onderwijzen van kinderen zo weinig gaat over in contact staan met je gevoel, het gebruiken van je intuïtie, het kunnen communiceren over wat er in je leeft...??

Ps. Dagelijks druk `omhaakt` haha 🙂
...

108 34

Maak je je zorgen over de ontwikkeling, het gedrag of de gezondheid van je kind?
Samen gaan we op zoek naar wat de oorzaak van de hulpvraag is en zetten we ons in voor het vinden van een passende weg tot herstel.
Er is geen verwijsbrief van de huisarts nodig en vergoeding vanuit de zorgverzekering is mogelijk!

De beeldende kunst en het spel zijn middelen die we inzetten om inzicht te krijgen in wat er (onbewust) in je zoon of dochter leeft. Je zult verbaast zijn over wat een simpele oefening (die de kinderen heel leuk vinden om uit te voeren) ons aan informatie kan geven!
Dat wat het kind verbaal, fysiek en in de kunstzinnige werken en het spel laat zien, geeft waardevolle informatie die we vertalen naar concrete doelen.

Met onze bevindingen, jouw hulpvraag als ouder en in samenwerking met het kind stellen we een plan van aanpak op.

We betrekken jou als ouder intensief bij de begeleiding. Zodat je op basis van de opgedane inzichten en ervaringen, je kind kunt bij staan in het ontwikkelingsproces. Immers, jij bent de opvoeder. Het voorbeeld. De veilige haven. Dat is een grote taak en het is ontzettend dankbaar werk om even mee te mogen kijken. Om voor dit moment in de ontwikkeling van jouw kind een vertaalslag te mogen geven, daar waar je het wellicht even minder scherp ziet.

De opbrengst:

Kinderen die met meer evenwicht en (zelf)-vertrouwen in het leven staan en inzicht en handvatten voor jou als ouder om je kind optimaal te kunnen ondersteunen.
...

31 2

Creativiteit toelaten kan heel spannend zijn, je komt namelijk met ziel en zaligheid in beweging.. en dan ga je voelen wat er leeft. Niet altijd gelijk een pretje. Wel altijd precies wat voor nu haalbaar is.. je bent zelf aan het roer. Ik spring vooruit, laat zien hoe speels het kan.. dat geeft vertrouwen en plezier! Want eenmaal gesprongen blijkt het reuze fijn. ...

41 4